Course categories
Skip available courses
Available courses
Brad impodobit
Materiale: hartie colorata verde, hartie creponata in diferite culori, un tob de carton, pamblica colorata, lipici de hartie, foarfeca,
- Indoaie hartia verde in doua si contureaza o jumatate din brad
- Decupeaza bradul si folosind lipiciul de hartie fixeaza-l de tubul de carton care serveste pe post de trunchi al pomului
- Rupe bucatele din hartia creponata si folosind degetele formeaza bilute mici de hartie care vor fi lipite pe brad sub forma de globuri
- Foloseste pamblica colorata pe poste de beteala
- Pune steluta in varf si esti gata!

- Teacher: Bozga Mariana Nicoleta
Materiale: reviste sau ziare, o foarfeca, lipici de hartie , o hartie alba
- Deseneaza pe hartia alba un cos de cumparaturi gol
- Decupeaza "cumparaturile " din reviste si "punele" in cos folosind lipiciul.

- Teacher: Bozga Mariana Nicoleta
Sa cream un tricolor vesel!
- Pune palmele pe hartie si contureaza-le cu un creion
- Coloreaza palmele de pe hartie cu rosu, galben, albastru.
- Decupeaza palmele cu grija si lipeste pe tubul de carton in asa fel incat sa creezi un tricolor.
- Felicitari!

- Teacher: Bozga Mariana Nicoleta
- Teacher: Tamasan Luana
- Teacher: Coste Simona
- Teacher: Coste Simona
FRUCTELE - Sănătate pentru organism
- Realizați un decor cu fructe.
- Spălați fructele , tăiați fructele și realizați un decor.
- Folosiți-vă imaginația!
- Serviți fructele cu multă plăcere!

- Teacher: Tamasan Luana
Ciorchine de Strugure
Materiale: diferite frunze, lipici de hartie, hartie alba, culoare albastra
1. Culege diferite frunze
2. Folosind lipiciul, lipeste frunzele pe hartie pentru a forma frunzele ciorchinelui
3. Folosind degetul pune puncte de culoare pentru a forma ciorchinele.
4. Felicitari!

- Teacher: Bozga Mariana Nicoleta
Cuprins: selecții activități educaționale la clasa a V- a B(sever)
- Teacher: Tecar Rodica

- Teacher: Dobrican Roxana Daniela
- Teacher: Rogojan Maria Olimpia
1 DECEMBRIE - ZIUA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI
Realizează un afiș folosind culorile steagului României cu propriile mânuțe.
- cunoașterea culorilor
-stimulare tactilă
-coordonare ochi-mână

- Teacher: Tamasan Luana
- Teacher: Coste Simona

- Teacher: Tura Roxana Eugenia

- Teacher: Tura Roxana Eugenia
Învățământ primar
- Teacher: Ciocan Voichita
- Teacher: Rogojan Maria Olimpia
- Teacher: Dobrotchi Lidia
- Teacher: Dobrotchi Lidia
- Teacher: Bran Carmena
Desenează în culorile toamnei!
- Teacher: Dobrotchi Lidia
- Teacher: Rogojan Maria Olimpia
Pe o foaie pictează cu degetul în ce culori dorești numerele pe care le cunoști după modelul acesta.
- Teacher: Abrudan Mihaela Gabriela
- Teacher: Rogojan Maria Olimpia
Bine ați venit la activitățile clasei noastre!
- Teacher: Tecar Rodica
- Teacher: Rogojan Maria Olimpia
Joc de memorie - pentru toate vârstele
Găsește perechea
https://wordwall.net/ro/resource/6966878/fructe
- Teacher: Tamasan Luana
Obiecte de igienă persobală
- Joc on line pentru toate vârstele
https://wordwall.net/ro/resource/6965544/obiecte-de-igien%c4%83
- Teacher: Tamasan Luana
Material informativ, fise de lucru, fise demonstrative
- Teacher: Bran Carmena
"OCROTIM NATURA,,
Colectarea selectivă a gunoiului
Folosirea codului de culori
- Teacher: Tamasan Luana
- Teacher: Rogojan Maria Olimpia
Să recunoască obictele vest.specifice anotimpului toamna
Să recunoască anotimpul toamna
Să asocieze obiectele vestimentare la partea de corp corespunzătoareă
Să-și
dezvolte încrederea în forțele proprii și să manifeste stabilitate și
perseverentă
în activitate;

- Teacher: Tamasan Luana
,,Fructe de toamnă,,-DACTILOPICTURĂ
- să recunoască fructele de toamnă care se regăsesc in fișa de lucru
- să realizeze lucrarea utilizand tehnica dactilopicturii;
- să aplice corect culoarea cu degetul arătător pe suprafața dată, respectând indicațiile primite;

- Teacher: Tamasan Luana
Să recunoască animalele prezentate prin
reactualizarea cunostintelor; Să asocieze sunetul scos de animal cu imaginea acestuia Să intuiască răspunsul la ghicitori pe baza
imaginilor prezentat, Să-și coordoneze mișcările pentru imitarea
animalelor; Să mânuiască corect materialele in funcție de
cerința jocului
didactic.

- Teacher: Tamasan Luana
|
,, Curat și sănătos,,
- să identifice activitățile zilnice de păstrare a igienei corporale pe bază
imaginilor ;
- să recunoască și denumească obiecte folosite pentru păstrarea curățeniei
corpului;
- să-și îmbogățească vocabularul și capacitatea de comunicare.
- să participe voluntar la activitate;
- să mimeze acţiuni legate de folosirea obiectelor de uz personal.

- Teacher: Tamasan Luana
- Teacher: Rogojan Maria Olimpia
- Teacher: Rogojan Maria Olimpia
Creeaza o papusa dupa asemanarea ta! Invatam prin joc partile corpului uman.
- Coloreaza
- Decupeaza
- Lipeste

- Teacher: Bozga Mariana Nicoleta
Fișierele atașate cuprind perioada S9 (09.11-13.11) pentru clasa V B.
,, Totul va fi bine!"
- Teacher: Tecar Rodica
Dirigenție
- Teacher: Tiudic Mihaela Cristina
- Teacher: Laza Claudia
- Teacher: Cosma Monica Mihaela
- numără corect ( indică cifra cerută)
- asociază mulțimea la cifra indicată
- recunoaște ,,mai mic / mai mare,,

- Teacher: Tamasan Luana
- Teacher: Rogojan Maria Olimpia
,,La fermă,,
Obiective cadru:
- Stimularea autocunoasterii si a cunoasterii mediului inconjurator.
Obiective de referință:
- Reactualizarea cunostintelor referitoare la animalele domestice cunoscute
Sa recunoasca animalele prin reactualizarea
cunostintelor; Sa dezvolte si consolideze conduite spatiale
si de marime.
Sa-si coordoneze miscarile pentru imitarea
animalelor
Strategii
didactice:
a) Metode si procedee: conversatia,observarea,exercitiul motric,explicatia,demonstratia,
jocul de rol.
b) Materiale(mijloace): imagini animale,planse.

- Teacher: Tamasan Luana
- Teacher: Rogojan Maria Olimpia
- Teacher: Teleptean Doina
DECOR - Aranjarea șervețelului
Obiective operaționale:
- să indice obiectele specifice servirii mesei
- să indoaie șervețelul după model
- să recunoască fructele( fișe decolorat)
- să coloreze fișele după model

- Teacher: Tamasan Luana
În această poveste vom vedea cum faptele bune sunt răsplătite, iar faptele rele pedepsite.
- Teacher: Abrudan Mihaela Gabriela
Cu ocazia sărbătorii de Hallowen vom confecționa măști de carnaval.

- Teacher: Abrudan Mihaela Gabriela
Exerciții practice de întreținere a igienei personale
Obiective operaționale:
- Să indice obiectele de igiena prezentate in mod natural și imagistic
- Să recunoască obiectele pentru spălarea mâinilor
- Să folosească corect săpunul și prosopul pentru ștergerea mâinillor

- Teacher: Tamasan Luana
Săptămâna 2-6.11-Fise de lucru, fise demonstrative
- Teacher: Bran Carmena
- Teacher: Rogojan Maria Olimpia
Cum te simti azi? Care dintre fete ti se potriveste? Numara si coloreaza!

- Teacher: Bozga Mariana Nicoleta
Aplicațiile conțin fișe ilustrative specifice pentru activitățile propuse la clasa VB.
- Teacher: Tecar Rodica
Terapii integrate cu elevii din clasa a II-a C cu deficiente severe.
- Teacher: Teleptean Doina
- Teacher: Roman Marinela
- Teacher: Vrencean Simona
1. Găsește perechea literei:
A I B S M T U H F R V G D L
b t s u h i v g d r l m a f
2. Scrie litera de mână corespunzătoare:
B _____ P________ R________ F______ U_______ M ______ L______ D_______
r____ v______ f _____ m______ a______ p______ s______ e_____ l______
3. Citește și găsește perechea cuvintelor:
LUMINA penar
PÂINE mașină
BLUZĂ vioară
MAȘINĂ barcă
VACA minge
PENAR lemne
BARCĂ cartof
VIOARĂ lumina
MINGE vaca
BĂIAT pâine
CARTE bluză
CARTOF carte
LEMNE băiat
- Teacher: Julestean Hossu Tincuta Ana
- Teacher: Ungur Rodica
JOCUL LITERELOR DE TIPAR
Se folosește fișa de lucru
Ce litere sunt scrise pe cele trei frunze? Caută literele de tipar notate pe frunze şi colorează-le ţinând cont de culoarea potrivită fiecăreia.
- Teacher: Tamasan Luana
- Teacher: Cseterki Claudia Erika
Joc simplu. "Semaforul"
Fișă Labirint.
Copilul folosește o mașinuță pentru a urma labirintul, iar adultul este ,,semaforul,, ( are o bulină verde și una roșie) . Când prezintă bulina roșie copilul stă, iar la verde copilul urmează labirintul .
Se poate folosi dactilopictura.
Jocul este distractiv și stimulează atenția.

- Teacher: Tamasan Luana
- Teacher: Nagy Corina Marcela
- Teacher: Rogojan Maria Olimpia
- Teacher: Nagy Corina Marcela
- Teacher: Varga Emoke Katalin
- Teacher: Dobrotchi Lidia

- Teacher: Dobrotchi Lidia
- Teacher: Tura Roxana Eugenia
- Teacher: Tura Roxana Eugenia
Acasă- În bucătărie
Activitatea ,,comună,,în bucătărie este benefică pentru:
- dezvoltarea motricității și coordonării ochi- mână
- dezvoltă atenția și concentrarea( urmărind activitatea pas cu pas)
- dezvoltă creativitatea și imaginația
-este o joacă senzorială și dezvoltarea simțurilor: pipăit, miros, gust.
-este mult mai probabil să și mănânce ceea ce au preparat singuri.
-nu în ultimul rând, petreceți timp de calitate împreună!
Activități recomandate :
- Spălat fructe și legume. O experiență tactilă super-distractivă !
- Rupt salata verde în bucăți. Exersarea pensei digitale .
- Pus ingrediente în preparate. Mai ales în salate!
- Curățat ouă fierte de coajă. Stimulează atenția și necesită răbdare.
- Turnat ingrediente lichide în diferite preparate.
- Frământat. Aluat de pizza, pâine, gogoși, fursecuri sau alte bunătăți.
- Tăiat forme în aluat. Noi folosim forme de plastic: steluțe, cerculețe, brăduți, flori.
- Ornat prăjituri. Imaginația nu are limite!
- Amestecat. Mai repede sau mai încet, cu spatula sau cu mixerul
- Teacher: Tamasan Luana
- Teacher: Varga Emoke Katalin
Curcubeul: Pe o coală de hârtie desenați soarele și norii. Copiii vor aplica cu degetele puncte pentru a obține culorile curcubeului(roșu, orange/portocaliu, galben, verde, albastru indigo și violet).

- Teacher: Chereji Roxana
Obiective:
Să potrivească obiectele cu conturul lor
Să exerseze orientarea in spatiu
Să se concentreze
Desfășurare: Pe o coală de hârtie de orice dimensiune desenați conturul obiectelor alese. Explicați-le copiilor că pe hârtie sunt desenate formele unor obiecte (le puneți obiectele la dispoziție) și că urmează să potriviți obiectele la locul lor: Unde crezi că se potrivește acel obiect? Poți încerca să îl pui în formă să vezi dacă se potrivește.
Materiale necesare: hârtie, creioane/ carioci, obiecte open end (pietre, bucăți de lemn, bețe, orice obiecte al căror contur definește bine obiectul respectiv).

- Teacher: Chereji Roxana
DACTILOPICTURA
-stimularea atenției ( prin precizia de a atinge bulina)
-formarea presei digitale ( se folosește degetul arătător , dar pentru a ridica nivelul de dificultate , încercați cu fiecare deget pe rând)
-coordonare oculo-motorie
-stimulare senzorială ( tactil, olfactiv, vizual)

- Teacher: Tamasan Luana
- Teacher: Chira Alexandrina Victoria
prof. Tecar Rodica
- Teacher: Tecar Rodica