Available courses

FRUCTELE - Sănătate pentru organism

  • Realizați un decor cu fructe.
  • Spălați fructele , tăiați fructele și realizați un decor. 
  • Folosiți-vă imaginația!
  • Serviți fructele cu multă plăcere! smile 


Ciorchine de Strugure

Materiale: diferite frunze, lipici de hartie, hartie alba, culoare albastra

1. Culege  diferite frunze

2. Folosind lipiciul, lipeste frunzele pe hartie pentru a forma frunzele ciorchinelui

3. Folosind degetul pune puncte de culoare pentru a forma ciorchinele.

4. Felicitari!


Munca in gradina, Explica activitatiile copiilor din desene.

Recunoaste si coloreaza

Formeaza un arici din frunzele toamnei!

Materiale: diferite frunze, lipici de hartie, hartie alba, marker

1. Contureaza un arici pe hartie folosind markerul

2. Folosind lipiciul, lipeste frunzele pe hartie pentru a forma acele ariciului

3. Felicitari!

Cuprins: selecții activități educaționale la clasa a V- a B(sever)


1 DECEMBRIE - ZIUA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI

Realizează un afiș folosind culorile steagului  României cu propriile mânuțe.

- cunoașterea culorilor

-stimulare tactilă 

-coordonare ochi-mână

 

Învățământ primar

Fise de lucru, fise demonstrative, material video

Desenează în culorile toamnei!

Pe o foaie pictează cu degetul în ce culori dorești numerele pe care le cunoști după modelul acesta.

Bine ați venit la activitățile clasei noastre!

FRUCTE

Joc de memorie - pentru toate vârstele  smile 

Găsește perechea

https://wordwall.net/ro/resource/6966878/fructe



Material informativ, fise de lucru, fise demonstrative

"OCROTIM NATURA,,

Colectarea selectivă a gunoiului

Folosirea codului de culori 

,,Cu ce mă îmbrac toamna?,,


Să recunoască obictele vest.specifice anotimpului toamna

 Să recunoască anotimpul toamna

 Să asocieze obiectele vestimentare la partea de corp corespunzătoareă

 Să-și dezvolte încrederea în forțele proprii și să manifeste stabilitate și 

        perseverentă în activitate;


,,Fructe de toamnă,,-DACTILOPICTURĂ


  • să recunoască fructele de toamnă care se regăsesc in fișa de lucru
  •  să realizeze lucrarea utilizand tehnica dactilopicturii;
  •  să aplice corect culoarea cu degetul arătător pe suprafața dată,  respectând indicațiile primite;



Animale de la fermă


  • Să recunoască animalele prezentate prin reactualizarea cunostintelor;

  •  Să asocieze sunetul scos de animal cu imaginea acestuia

  • Să intuiască răspunsul la ghicitori pe baza imaginilor prezentat,

  •  Să-și coordoneze mișcările pentru imitarea animalelor;

  • Să mânuiască corect materialele in funcție de cerința jocului didactic.


,, Curat și sănătos,,


  • să identifice activitățile zilnice de păstrare a igienei corporale pe bază  

         imaginilor ;

  • să recunoască și denumească obiecte folosite pentru păstrarea curățeniei

         corpului;

  • să-și îmbogățească vocabularul și capacitatea de comunicare.
  • să participe voluntar la activitate;

  •  să mimeze acţiuni legate de folosirea obiectelor de uz personal.


Copacul cu frunze

  • Deseneaza copacul, culege frunzele si lipeste

Buburuza

  • Numara bulinele si coloreaza

Marioneta

Creeaza o papusa dupa asemanarea ta! Invatam prin joc partile corpului uman.

  • Coloreaza
  • Decupeaza
  • Lipeste

 Fișierele atașate cuprind perioada S9 (09.11-13.11) pentru clasa V B.

,, Totul va fi bine!"


Fructe de toamna

Numere 

  • numără corect ( indică cifra cerută) 
  • asociază mulțimea la cifra indicată
  • recunoaște ,,mai mic / mai mare,,

,,La fermă,,

Obiective cadru:

  • Stimularea autocunoasterii si a cunoasterii mediului inconjurator.

Obiective de referință:

  • Reactualizarea cunostintelor referitoare la animalele domestice cunoscute
Obiective operaționale:

  •  Sa recunoasca animalele prin reactualizarea cunostintelor;

  • Sa dezvolte si consolideze conduite spatiale si de marime.

Sa-si coordoneze miscarile pentru imitarea animalelor

Strategii didactice:

a)      Metode si procedee:  conversatia,observarea,exercitiul motric,explicatia,demonstratia,    

jocul de rol.

b)   Materiale(mijloace):  imagini animale,planse.


Așa da / așa nu

Norme comportamentale

Servirea mesei - micul dejun

DECOR - Aranjarea șervețelului 

Obiective operaționale:

  • să indice obiectele specifice servirii mesei
  • să indoaie șervețelul după model
  • să recunoască fructele( fișe decolorat) 
  • să coloreze fișele după model

În această poveste vom vedea cum faptele bune sunt răsplătite, iar faptele rele pedepsite. 

Cu ocazia sărbătorii de Hallowen vom confecționa măști de carnaval.

Exerciții practice de întreținere a igienei personale

Obiective operaționale:

  • Să indice obiectele de igiena prezentate in mod natural și imagistic
  • Să recunoască obiectele pentru spălarea mâinilor
  • Să folosească corect săpunul și prosopul pentru ștergerea mâinillor

Săptămâna  2-6.11-Fise de lucru, fise demonstrative

Nioembrie

Vas cu fructe

Coloreaza ,recunoaste si numara fructele din vas.

Frunze toamnei

Recunoaste, culege frunzele de afara si lipeste pe desen.

Fete in culori.

Cum te simti azi? Care dintre fete ti se potriveste? Numara si coloreaza!

Aplicațiile conțin fișe ilustrative specifice pentru activitățile  propuse la clasa VB.

Terapii integrate cu elevii din clasa a II-a C cu deficiente severe.

Fișă de lucru - LOGOPEDIE 
 

1.     Găsește perechea literei:

A          I           B          S        M         T         U           H          F         R          V          G          D        L

b          t           s          u         h         i          v            g          d           r          l          m         a           f

 

2.     Scrie litera de mână corespunzătoare:

B _____         P________     R________         F______       U_______      M ______      L______      D_______

r____       v______       f _____          m______           a______          p______           s______ e_____          l______

 

3.     Citește și găsește perechea cuvintelor:

LUMINA            penar

PÂINE               mașină

BLUZĂ               vioară

MAȘINĂ            barcă

VACA                minge

PENAR              lemne

BARCĂ             cartof

VIOARĂ            lumina

MINGE             vaca

BĂIAT               pâine

CARTE               bluză

CARTOF            carte

LEMNE             băiat

JOCUL LITERELOR DE TIPAR

Se folosește fișa de lucru 

Ce litere sunt scrise pe cele trei frunze? Caută literele de tipar notate pe frunze şi colorează-le ţinând cont de culoarea potrivită fiecăreia.


Joc simplu. "Semaforul"

Fișă Labirint.

Copilul folosește o mașinuță pentru a urma labirintul, iar adultul este ,,semaforul,, ( are o bulină verde și una roșie) . Când prezintă bulina roșie copilul stă, iar la verde copilul urmează labirintul . 

Se poate folosi dactilopictura. 

Jocul este distractiv și stimulează atenția. 


Acasă- În bucătărie

Activitatea ,,comună,,în bucătărie este benefică pentru:

- dezvoltarea motricității și coordonării ochi- mână 

dezvoltă atenția și concentrarea( urmărind activitatea pas cu pas) 

dezvoltă creativitatea și imaginația

-este o joacă senzorială și dezvoltarea simțurilor: pipăit, miros, gust.

-este mult mai probabil să și mănânce ceea ce au preparat singuri.

-nu în ultimul rând, petreceți timp de calitate împreună!

Activități recomandate :

  •  Spălat fructe și legume. O experiență tactilă super-distractivă !
  • Rupt salata verde în bucăți. Exersarea pensei digitale .
  •  Pus ingrediente în preparate. Mai ales în salate!
  • Curățat ouă fierte de coajă. Stimulează atenția și necesită răbdare.
  • Turnat ingrediente lichide în diferite preparate.
  • Frământat. Aluat de pizza, pâine, gogoși, fursecuri sau alte bunătăți.
  • Tăiat forme în aluat. Noi folosim forme de plastic: steluțe, cerculețe, brăduți, flori.
  • Ornat prăjituri. Imaginația nu are limite!
  • Amestecat. Mai repede sau mai încet, cu spatula sau cu mixerul


Colorează frunze în culorile toamnei.

Curcubeul: Pe o coală de hârtie desenați soarele și norii. Copiii vor aplica cu degetele puncte pentru a obține culorile curcubeului(roșu, orange/portocaliu, galben, verde, albastru indigo și violet).

Obiective:

Să potrivească obiectele cu conturul lor

Să exerseze orientarea in spatiu

Să se concentreze


Desfășurare: Pe o coală de hârtie de orice dimensiune desenați conturul obiectelor alese. Explicați-le copiilor că pe hârtie sunt desenate formele unor obiecte (le puneți obiectele la dispoziție) și că urmează să potriviți obiectele la locul lor: Unde crezi că se potrivește acel obiect? Poți încerca să îl pui în formă să vezi dacă se potrivește.


Materiale necesare: hârtie, creioane/ carioci, obiecte open end (pietre, bucăți de lemn, bețe, orice obiecte al căror contur definește bine obiectul respectiv).


DACTILOPICTURA

-stimularea atenției ( prin precizia de a atinge bulina) 

-formarea presei digitale ( se folosește degetul arătător , dar pentru a ridica nivelul de dificultate , încercați cu fiecare deget pe rând)

-coordonare oculo-motorie

-stimulare senzorială ( tactil, olfactiv, vizual)



Lecții și activități pentru clasa VB,

                                 prof. Tecar Rodica

Cursul cuprinde lectia de educatie muzicala din aceasta saptamana.


Cursul prezintă lecţiile la disciplina Terapie educatională complexă şi integrată, desfăşurate pe cele cinci module: Stimulare cognitivă, Formarea autonomiei personale, Terapie ocupaţională, Ludoterapie, Socializare, conform orarului.